Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Linda - 24 februari 2009 19:22

Jag och johan var på jakt efter en semla, eller de va väl mest jag, ja ville väl ha med mej johan som leta-hjälp, men ingen semla hittades=( tydligen hade dom nån sån dag i fredags, då ja fick min semla, men det är ju ida som man ska äta semlor=( kan inte nån komma hit med en semla till mej, ja vill ha=(( tänker då inte ställa mej o göra en själv,  ja o johan va nästa ute en timme o leta men nopp, gick på olika bageri men hittade inge, tyckte ja såg en semla varje gång men näe, de va nog min vilja o vilja ha en semla säkert, frågade nån om dom hade men dom blev lika brydda som när ja frågade efter lussekatter förut.


På varenda bageri i sverige finns de semlor under nästan hela februari o norge har inte en enda, inte som jag har hittat iaf, hmm,, ni tror säkert ja e beroende av semlor eller nåt, men är lite van vid traditioner bara, svenska traditoner, tex vid jul ska man äta pepparkakor o lussekatter o dricka glögg, o vid midsommar ska man dansa runt midsommarstången, ja något som jag missat några år i rad:P o varje byfestvecka vecka 30(oftast) då ska man man hemma, ja de är bara en Hede tradition:)



hmm.



Ovido - Quiz & Flashcards