Alla inlägg under oktober 2007

Av Linda - 30 oktober 2007 16:27

Ajjj Ajj Ajj ajj..

Ont i ryggen eller i svanskotan på vänster sida, känns som den är sne på nå vis=// urs urs, fortsätter de såhär så måste ja gå till doktorn=( urs.

Började jobba ida, ska jobba hela veckan, själv.Känner mig som en gammal käring när jag jobbar o knappt kan sitta ner,o haltar får låta bli med de.


Skriver mera senare, ska lägga mig o vila lite, urs.


BläÄ

Av Linda - 24 oktober 2007 20:26

Tog denna sida från Tinas sida, hoppas de gick bra:) vart sugen på att göra testet jag med.

Detta blev mitt resultat.

Inåtvänd Planläggande Abstrakt Känslostyrd person


SÅDAN ÄR DU:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


Endel kanske stämmer, ja vet inte, de kanske ni kan avgöra.


Imorgon drar vi till Stora staden(Sthlm), blev att vi tar bilen ändå,  kan åka o komma som man vill så de blir bäst så, sk hälsa på en kompis te Johan på söndag oxå så.

Ska bli gött o komma bort lite oxå, klä upp sig lite extra, ha på sig sina nya skinnstövlar:) om dom nu vill säga vill passa, ibland passar dom ibland inte, konstigt:p

Såg att min inkomst denna månad blev lite mer än väntat o det är juh alltid ett +, iaf nu när man ska åka på kryssing, kanske ska införskaffa sig en flaska vodka extra:) ska nog köpa en flaska  Bacardi Grand Melón, jävligt god, o nå vin kanske.

 Hörs efter helgen.


BLäääÄ så länge. 


Av Linda - 22 oktober 2007 11:28

Ska snart iväg till mitt andra eller tredje vik eller vad man ska säga snart.


Ska gå ingenom de ja ska göra nästa vecka när jag jobbar själv en hel vecka, lite fritidsbarn som ska ha frukost/lunch/mellanmål o då ska ja gö de.


Längtar tills på torsdag, för då drar vi till Sthlm o ska åka lite kryssning, blir borta hela helgen.


Håller på att kolla på billiga tåg biljetter, går sådär, men såg att de finns på tradera för runt 1-5 kr skitbilligt som SJ säljer., åker man med SJ.se så blir det ju runt 800:- o då är det bara till Sthlm, måste ju komma hem oxå, de visar sig, kanske tar bilen in oxå, inte riktigt bestämt ännu.




Lite Freak bilder.




Av Linda - 20 oktober 2007 21:53

Sov kanske 2-4 timmar inatt, till och från, hatar att sova själv o vara själv i en stor lgh.
Vaknade vid 8, trodde klockan var 3 på natten, urs.


käkade lite frukost, sedan gick ja upp på vinden och städade, var mkt som skulle slängas, blev två stora svarta sopsäckar, tog inte så lång tid som jag trodde, men några timmar tog de iaf, sedan surfa ja lite, blev sugen på att bada så ja la mig i de varma badet med massor av skum, jättehärligt, mysigt med två kissekatter som försöker gå balansgång vid badkarskanten oxå:) Rekomenderar varmt att man lägger sig i badet o har en godispåse till hands:) mumsigt värre.

Hittade en kompis på vinden oxå, en fjäril, han va lite ostabil men den levde allt


Kändes lite som min dag, gjorde lite tacos o efterrätt, kika på film och mysa med kissekatterna, men börjar kännas ensamt mot kvällen, vet inte vad det är, kanske för att det blir kväll och mörkt ute, mörker är inget som jag tycker om precis.


Ähh surfa lite mer, o bara softa, kika film..


Ska se om de finns lite mer glass i kylen.


***********


Fick reda på att det är precis 1 år sedan våran Rex gick bort, han var gammal o sjuk, kissemissen som man alltid kommer att sakna när man kommer hem till pappa,-vart är rex då?, eller när man ropar på han, han kom alltid, eller oftast iaf, eller när man pratar i telefonen med pappa, vad gör rex då? Man skulle inte kunna tro att djur kan påverka oss så mkt, men tro mig de kan dom, när man väl känner efter så.





Av Linda - 17 oktober 2007 15:29

Vaknade imorse vid 7-8 av att jag hade svårt att andas och sedan började att hosta och snora o allt de där, mådde skit sedan tog jag lite astma spray 2-3 g och sedan var jag tvungen o gå upp o ta lite hostmedicin, la mig sedan i soffan för att se om de gick bättre, gick sådär fortsatte i nån timme, sedan efter om o men så somnade jag äntligen om o vaknade vid 11 o vaknade som en helt ny människa, allt var borta, konstigt?? snacka om tillfälligt sjuk.


Av Linda - 16 oktober 2007 15:18

Idag var jag uppe med tuppen.


En tripp till Karlstad kl 7, hemma vid 11, sedan fixa lite hemma, sedan arbetsförmedlingen besök sedan apoteket sedan köpa lite kattmat och lite presenter etc, sedan när ja kom hem hade ja tråkigt så jag började slå in mina julklappar som jag har införskaffat under årets gång, köpte faktiskt min första julklapp i slutet av maj, jag vet jag är lite konstig, men man ska vara ute i tid, blir mkt billigare om inte annat:) har passat på att köpa nåt när jag sett något som skulle passa just den personen. har inte många kvar.


Regnar som vanligt.


Vore bra om ni kunde klottra lite i kommentarerna så man vet att man inte skriver i onödan, har en vissa bloggar för åskådarnas skull o vissa för mig egen del, o denna är för både och kan man säga:)


***

Just ja, vad tycker ni om min nya look? där fick ni nåt att klottra för:) 



Av Linda - 14 oktober 2007 18:41

Helgen blev lugnt.


I fredags blev de vildskavsgryta med pommes/sallad, mums mums,


Lördags blev tompas berömda lax med limesås o ris/sallad.


På helgen brukar man inte orka laga mat, men nu kände ja att ja måste laga till något riktigt gott, va så länge sen.


kikat film, snuten o hollywood 1-2 och pirates of the carabeen" at world`s end" har länge länge länge velat sett den o nu har jag äntligen fått gjort de, tyckte jag om den?? jo den va helt okej, men de va lite "grötit" tyckte ja, alla bara bråkade med varandra, alla lurade varandra o pratade o tjafsade hela tiden, men fortsett från de va de en bra film.



Ska snart käka midda, söndags middan blir enkel, spagetti/köttfärsås.

Kan inte leva flott hela tiden:)


Bye bye äpplepaj, äppelpaj?, mums;)



Av Linda - 12 oktober 2007 13:31

http://www.infinitecat.com/movies/shii.html


så underbar video, betyder mkt för mig, inget som ni behöver förstå:P


*vi kan ta de i ett annat liv, när vi båda är katter*


Ovido - Quiz & Flashcards