Alla inlägg under september 2008

...

Av Linda - 25 september 2008 12:42

igår var nog den roligaste jobbdagen, de var tysk ölfest som tema, massa tyskar med en grön hatt på huvudet, vi servitörer var utklädda, hade nån grön/grå klänning o mamuluckor o grön hatt, man kände sig som en barbiedocka eller som man var 5 år igen. bild kommer kanske senare på bilddagboken, om jag lyckas hitta min mobilkabel till datan, gästerna drack mkt öl, de va uppträdande på scen, o dansade med gästerna o körde tågdansen, eller va den nu heter, men slutade tidigt, måste försöka hitta nå dagtidsjobb också.


Undra vad som händer ikväll?


I helgen är de nån stor ölfest med över 2 000 gäster har jag för mig, trist att ja inte jobbar då, men då åker ja hem:) o med hem menar ja hem till Sverige, längtar faktiskt hem till Sverige nu, Åker tidigt på lördag morgon till Torsby till morsan, sedan kristinehamn på söndag på dop, sedan hem på kvällen, katterna följer inte med, dom må ju klara sig själv en natt, man får hoppas att lgh gör de också:)





...

Av Linda - 25 september 2008 11:22

en låt som lyckas höra överallt eller nyna på är Kid Rock- All summer long, hörde den först för tre veckor sedan o nu lyckas ja höra den nästan varje dag, hmm. why?

Av Linda - 24 september 2008 12:21

Stort GRATTIS till Madde som blir 22 idag, hoppas du får en trevlig dag.


Av Linda - 23 september 2008 14:52

Nu är de tisdag igen, vad veckorna går fort här.

Jobbade i helgen så de blev inge festande för min del, men får hoppas de blir fler gånger:)


Lite smått förkyld är man oxå, trist trist.


 Tränade kickboxning förra veckan, va kul de va , de måste man göra om fler gånger, hoppas jobbtiderna tillåter de bara.



Av Linda - 16 september 2008 19:48

Nyduschad, käkat choklad, kikat på vänner,tvättat, hunnit shoppa lite, ätit en pan pizza till middag, hade ingen ork till o göra nåt idag, johan jobbar över ida så, började kl 10 slutade vid 16 idag, gött o jobba dag faktiskt, idag var de 700 gäster, de va jobbigt, mkt mkt spring hit o dit o uppdukning på nytt flera gånger, men skojj va de, men känner att fötterna inte mår på topp nu, tror ja bara ska dega ida, för imorgon blir de samma igen.


Jag kom på, jag har inte köpt nån julklapp än, jag som brukar vara tidig ute, hmm, kanske ska börja med de snart då.




Av Linda - 12 september 2008 13:19

Grattis Tindra som fyller 2 år idag, synd att ja inte kan vara hemma o fira med dig o äta tårta:( ska försöka komma hem nån gång innan jul iaf.



Av Linda - 10 september 2008 14:54

tjohoo..


Drömmer konstiga drömmar nuförtiden gör jag, inatt drömde jag nåt om att jag serverade ett bord med 4 personer förrätt/varmrätt/dessert, som tur var så gjorde jag ingen tabb, sedan drömde jag att jag körde bil, jag skulle leta upp något ställe men åkte o vände o körde jättekonstigt, jag hade ställt mig på en kulle o sedan hade jag gått för att promenera en sväng, sedan när ja gick tillbaka till bilen så var kullen jättebrant o bilen låg på toppen, jag satte mig i bilen o tänkte backa lite lätt men helt plötsligt börjar ja blunda o bilen bara rullar bakåt o sedan öppnar jag ögonen, som tur var så hade ja tydligen backat färdigt, mysko dröm, drömmr väldigt mkt om att jag serverar o dukar upp, undra hur de kommer sig?:P


Längtar till sista helgen i september o sista helgen i oktober, längtar till nästa helg oxå inte denna utan nästa helg ändå, då ska tjejerna ut igen:) denna gång ska vi försöka o inte gå igenom hela oslo:)

snart dags o bege sig till jobbet igen.




Av Linda - 9 september 2008 15:16

Alltid kul att få komplimanger för sitt långa hår, fick en av syrran nyss, - har du skaffat löshår eller?? låter väldigt dramatiskt, jag- näe de har jag inte, vadårå? ser de konstigt ut? syrran- näe men hur faan har du kunnat fått så långt hår på så kort tid, ja bara ja vet inte. hehe


ska strax åka till  jobbet börjar kl16:00, kanske inte så kul att börja jobba när killen slutar, men ida ska han jobba över till 9 så de känns lite bättre iaf:)



Ovido - Quiz & Flashcards