Alla inlägg under mars 2008

Av Linda - 31 mars 2008 19:02

Jag är helt jäkla otrolig, de spelar ingen roll hur många lapsyl jag köper, ja lyckas alltid tappa bort dom, ett tag köpte jag tre stycken men lyckades tappa bort allihopa, eller lägga dom på ställen o sedan glömma bort o sedan när jag köpt mig en ny så kommer en annan lapsyl fram, hade två st med mig till nysätern i påsk, hur många hade jag med mig hem?? ingen, köpte en ny i torsdag, vart är den nu, hmmm inte vet jag, den har väl gått o gömt sig nån stans, som tur var så har jag alltid en som ligger vid nattduksbordet, tur är väl de.

Har en stor idomin salva hemma i krisfall.


Hmm, uppe med tuppen idag, kl kvart i 6, jobba 7, var i disken idag, har olika stationer på jobbet ibland lagar man mat, ibland serverar man fram maten o fyller på o fixar specialrätter (gjutenfri,veg,-rött) ibland fixar sallad ,o disken som jag hade idag, imorrn ska ja fixa sallad, aldirg hunnit gjort de ännu, ska bli skojj. spelar igentligen ingen roll vart jag är, bara jag får jobba.


Hunnit gjort sen ja kom hem då, hmm skällt på Mirre för att han lekte med en filmrulle som kanske nu är helt förstörd, fyyFyy..hur dom lyckades öppna byrålådan det är ännu ett mysterium, men ibland när vi sover så får dom för sig att öppna skåpluckorna i köket av nån konstig anledning, eller riva i tapeterna, som vi nog kommer få mkt skäll för när vi flyttar härifrån.


gjort middag, diskat, plockat lite o donat, Johan kollar på hockey, bläääÄÄä

ska kanske ut o promenera lite, sedan duscha, o sedan kanske ha mitt dagliga samtal nr 3 med syrran.



Regn o rusk, men inte kallt som tur är.

Längtar till sommaren, längtar till midsommar, längtar tills ja åker hem till Hede, längtar tills ja flyttar härfrån -när nu de blir, längtar tills ja får gå o sova, något som jag trycker mkt mkt mkt mkt om.


Kommer hem till Hede i maj förmodligen, farfar fyller ju 80 år.


Bye bye päron paj..





Av Linda - 28 mars 2008 09:53

ja vet jag är en tönt, o nu kommer ännu en anledning till de.
Hittade en gammal låt som ja diggade förut, tycker den e lika bra som förut.
Steps - One For Sorrow
Sådär de tyder på att ja fortfarande är en lite mer tönt*hehe*

Ska snart hoppa i duschen sedan ja, vad ska ja göra idag, hmm, parkera bilen i garaget, vänta på min laddar som ja glömde hemma som pappa har skickat ner, hoppas den kommer idag, sedan gör kycklinggryta o pasta till midda, lutar på att de blir nå citron/lime liknande, var sugen på nå sånt igår så de blir nog bra.


Ska kika på finalen av Let`s Danceikväll, hoppas nog på Tony Rickardsson eller Mat-Tina, hmm har inte bestämt mig än.


Snön är kvar här, men inte mkt, men njuter så mkt ja kan medans den är kvar.




Av Linda - 26 mars 2008 13:16

Ja då var man hemma i Säffle igen.


de mesta står i majsans blogg, orkar inte skriva om hela påsken så läs där, ja sätter upp lite bilder istället.



Får se om ja orkar skriva mera sen.

 

Av Linda - 20 mars 2008 10:30

Glad Påsk på er alla, hoppas ni får de super.


Ska snart dra upp te fjällen. 


Bye Bye



Av Linda - 19 mars 2008 10:43

JAA jaa ida åker jag hem, har nyss lämnat kissemissarna på kattpenisonat, har tankat bilen o nu håller jag på att stryka tvätt sen igår, sedan packa o lasta allt i bilen o städa lite här hemma så de inte ser för jävligt ut när man kommer hem.


O sedan vänta till Johan ringer så vi kan åka.



**********'


Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker


**********

Man får va som man e när man inte blev som man skulle


**********

Några ord som jag tycker passar ganska bra in på mig.


BLääÄÄ så länge, uppdaterar kanske senare.


Sitter o diggar lite music..


~~~


Nu är jag taggad inför påsk, längtar, fattas bara en cider i handen :P, klar med allt, vilken tid de tog då, urs urss, sitter o väntar på att Johan ska sluta, sedan drar vi.




Av Linda - 16 mars 2008 21:04

Idag är de söndag, och nu har jag haft mitt körkort i över två år, jooohoo eller nåt.



Igår åkte vi till Sunne, kikade på melodifestivalen och en eller två cider slank ner, eller de va kanske 5-9 st jajja.


Tyckte faktiskt att i år fanns de många bra låtar förutom Christer Sjögren och Frida, dom låtarna klarade jag inte riktigt av urs, men annars var dom andra riktigt bra, tyckte att Rongedal eller Linda Bengtzing skulle vinna men jajja, när man tänker efter så förstod man väl att Charlotte skulle vinna igen, den låten var ju helt okej också så.


Riktigt rolig kväll var det:))


Åkte hem idag, magen mår som den förtjänar men jajja, blir nog värre i påsk som de brukar bli.



Trafiken hem var väldigt mkt, så många utlänska bilar har vi nog inte möt, var kanske runt 40-45 bara utlänska bilar.



Käkat mcdonken o duschat, gött gött, ska kika på film nu,

kikade en sväng på singing BEE de va faktiskt skojj, skulle va kul o va me o sjunga en liten tradelut:))*hehe*



bye bye...





Av Linda - 12 mars 2008 15:11

Sov dåligt inatt...



gjort idag då, hmm, tränat, handlat lite, kikat på film o nu håller jag på att städa för fullt, damråttorna dansar på bordet o de tycker jag inte om.

Ska väl börja med maten sen.




hmm....

Av Linda - 11 mars 2008 16:59

Gjorde min allra första fiskgryta igår men misslyckades, så de blev o steka hamburgare istället:)


Fisk är inte min maträtt men vi hade köpt in de för ett tag sedan så ja var tvungen o hitta på nåt av de, men jajja, bara att försöka igen...





 

........





Har jag förändrats eller är jag som förut?!


Ovido - Quiz & Flashcards