Alla inlägg under december 2007

Av Linda - 31 december 2007 13:11

japp de blir de nog, för idag är det nyårsafton.

Har varit o hälsat på farfar lite.

Var sedan  o väckte upp Anna o Peter, kikade lite på emil från lönneberga, länge sen man såg, skojjigt.

Ska kanske fixa iordning sig snart, blir middag  med lite folk idag/kväll, trerättersmiddag, mums, längtar. spela lite spel o bara umgås, men trist att man måste dra hem imorgon, jajja, måste ju hem nån gång också:)


Tänkte bara skriva lite eftersom att detta blir mitt sista inlägg för i år.


Var på bartöming i fredags, träffade gammalt o nytt folk:) det var en trevlig kväll, blev dock lite mkt dricka, men det händer inte så ofta så, då må man ju passa på:)

Hämtade syrran i Sveg på lördagen, bjöd på pizza som tack för skjusen sedan chips o dipp o film mot kvällen hos brorsan.


julklapparna i år var helt okej, men den bästa var nog när jag fick min alldeles egen digitalkamera:)*ler*


Mkt snö här nu, skulle kanske ha passat på o kört lite skoter, men de får bli i påsk som vanligt.


Jajja, ha de gött så träfs vi nästa år.

Då ska jag banne mig se till o hålla nyårslöftena.

Bye bye.





Av Linda - 25 december 2007 14:23

Ja då var julafton över..

Firade med Ulla o hela högen.

Tomten kom en sväng och hälsade på också.

god mat, bra sällskap, spela spel,julklapsutdelning.


Sedan drog alla åt varsitt håll, jag o majsan drog te Tompa o festa loss lite, sedan norran.




Av Linda - 18 december 2007 13:38

I helgen kom de lite snö, men nu är det borta, syns lite bara=((.

fredags blev de färga håret blev inte som jag hade tänkt mig men jajja=(( de blev färgat iaf,beställde hem lite kinamat,*mums*  o kika på julfilmer.


Lördagen åkte vi till Sunne, var på födesedagskalas hos Petra, det var skojj, kul o träffa norrmännen igen=)Per-Erik är bara för goo:)  god mat o fylla blev de också, var meningen att ja skulle ta de lugtn, men så blev de inte.

Drog sedan iväg mot Selma Lagerlöfhotellet, där var det mkt mkt folk, dansade o drack o hade de trevligt.

Nu är det iaf bevisat att man inte ska ta med sig telefonen när man är ute och festar, jag ringde från johans telefon efter taxi mot slutet för att jag hade lämnat min hemma, o sedan när vi skulle gå ut frågade Johan, vart är min telefon? o jag näe jag vet inte, jag har den inte, minnet var var som bortblåst, sprang o kikade där vi satt o letade överallt men ingen telefon, men sen när jag gick till johan mot utgången då hade tydligen Johan hittat den på golvet nära fotöljerna, det var rena turen att vi hittade den, vet inte hur den hamnade där, hade den kanske i fickan o sedan kanske den vill på promenad själv?? who knows?

 


Söndagen blev lugn, kikade på "Trolltyg i Tomteskogen" helt okej film, sedan  hjälpte vi Linda (johans syster) och johan (Lindas kille) att sätta upp granen.

Jo ja de blir lite förvirrande ibland när alla heter Linda och Johan=) speciellt på familjemiddagarna i Falla:)


Måndag.

upp o jobba kl:8, ena studen hade man två jobb att välja bland o nu helt plöstligt inget, det är lite trist när det blir så ibland, så idag tisdag är jag hemma o städar o har nyss duschat, har ansiktsmask på mig nu så man blir fin o fräsh, väntar på mamma som ska komma snart, ska vara här tills imorrn då vi drar te Hede vid 7 snåret på morgonen, ska bli skönt o komma hem, har beställt solar tid också, känner mig som en blekfis:P



 BläÄ så länge.

Av Linda - 13 december 2007 18:19

En bra låt de.


Sitter här o lyssnar på julmusik i min ensamhet, riktigt trevligt o sitta o lyssna på julmusik, har hittat en del julfilmer som ska kikas på imorrn, bland annat Miracle on 43th street,The Holiday, o Shreks jul, blir nog kanske nån mer om nu Johan tillåter de:), får se om alla hinns med imorrn, känner riktig julstämning nu, kom lite snö inatt också inte mkt men alltid något.



ja,, blää så länge..


Kissemissarna blir föresten 1 år idag:)) 


AMS

Av Linda - 12 december 2007 14:50

Var på möte på Ams idag, lika tråkigt som vanligt, pratade om cv o personligt brev etc, jag är den yngsta där o den gamlaste är  63 år, jiPPi kan man lugnt säga, eller inte.. men de va bättre nu än förra torsdag iaf, fick vara med i konversationerna nu iaf:) Nästa gång är på torsdag o då kan jag tyvärr inte, ingen större förlust för mig då:) sedan blir de väl nån gång i januari.

Idag var de inte lika värdelöst som de brukar vara, brukar kännas som man sitter o tycker synd om varandra bara för att man är arbetslös, men nu kändes de som vi kunde sitta o skratta åt de iaf, Har fått en massa bra mejladresser som jag ska skriva till o söka o "visa upp mig". Vill verkligen härifrån nu, känner att jag har bott här tillräckligt nu.

vart planerna bär av skrivs sen.



Blää så länge. 







Av Linda - 11 december 2007 17:18

Vill kunna sova en hel natt utan att vakna, länge sen jag gjorde de.

Blir oftast väckt av två kissemissar nån gång under natten, tydligen så har dom blivit mer nattdjur än dagdjur, hmm.

Men när det inte är dom som väcker mig så lyckas jag vakna av nån konstig anledning ändå o bara vara klarvaken o ibland vakna jättetrött o ändå inte kunna sova vidare, hmm konstigt och jobbigt.


jobbade ida, det var skojj, alltid kul när man får jobba lite.

Ska jobba lite nästa vecka också innan jag åker hem..


I helgen som kommer så drar vi till Sunne o hälsar på johans syster Linda o hennes Johan, ska festa lite o umgås.


Annars då, har inte gjort middag än, vet inte vad ja ska hitta på, så tråkigt o laga mat nu, var roligare förut, hmm.blÄää



Av Linda - 7 december 2007 20:41

Nu sitter man o kikar på idolfinalen, men jag ångrar djupt att jag inte åkte dit till Globen för att kolla istället, det är väl den sista idol grejset som hålls också, det har ju varit med några år nu så.

Det är även första gången som jag inte direkt har någon favorit i finalen, Båda två är jätteduktiga, men Amanda skulle nog kunna vinna hem det här, eller Marie..

ja jag vet jag är en idoltönt, o det är jag glad över*hehe* snart slut ändå så, så då blir jag väl inte de längre.


Återkommer senare kanske, i en annan reklam, eller när det är slut o kommenterar.


Se ya later, cath ya later.


*******************************



japp nu är idol slut, för säsongen eller evig, de märks.

 Marie vann, men innerst inne ville jag nog att Amanda skulle vinna, hon hade lite mer klös, mer annorlunda röst, men marie var jätteduktig hon också. Amanda kommer väl synas senare i framtiden också som alla andra, titta bara på Måns o Erik  o dom, men min favorit redan från början av idol var faktiskt Patricia.



ska gö nu då, kika en på film o kanske sova sedan.


Bye bye så länge.







Av Linda - 7 december 2007 13:04

Ja precis.

Ju fortare dagarna går ju mer längtar ja te julen:)
Vad händer i helgen då??vet inte, kanske ska ta o köpa nån present till svärföräldrarna.


Morsan var här igår, fick upp lite julgardiner, äntligen, sedan sydde hon lite kläder åt mig som var för stora, sedan käkade vi lite chile con carne, sedan kaffe o lussebulle.

Sedan tog vi en tripp till Domus, skulle köpa nya synålar men lyckades även hitta en varsin röd tunika på Kappahl, så nu är man lite julaktig klädd också, inte ofta jag är de ska ja tala om, äger inte många röda plagg så.


Mina små kissemissarn, blir snart ett år, såå söta o goo, men helt omöjliga om nätterna bara busar o river i gardinerna, hmm.


Ovido - Quiz & Flashcards