Alla inlägg under december 2009

Av Linda - 24 december 2009 08:59

Nu idag är de julafton och idag kommer tomten, förhoppningsvis kanske man får en eller annan julklapp.

Snön är här o kylan.


God Jul på er  


    


Av Linda - 19 december 2009 16:09

Nu är ja hemma i Härliga Härjedalen närmare bestämt Hede.


Åkte till Kristinehamn i torsdag o sov där en natt sedan åkte jag till hede igår, de va strålande sol o rätt härligt väder när ja åkte, riktigt vinterlandskap, granarna o tallarna var alldeles vita o blänkte, jättefint, sen när klockan började bli 3 så blev himlen lilablå gul, vackert:)


När ja kom fram i Hede var de över -30 najs njas, kunde vara lite varma men har ärligt talat saknad kylan:) nere i halmstad har de varit som mest -8, annars brukar de ligga runt 0. snön har ja saknat jättejätte mkt, men vi har ju fått lite snö där nere nu o:)



Nu håller man på med middag, fläskfile o klyft potatis, mums

Busat med tre troll ida, Tindra, Isabelle o Nora:)


Har även slagit in lite julklappar, ska slå in resten imorgon, kanske evt ska färga håret imorgon, börjar bli lite gråhårig:)


Av Linda - 15 december 2009 14:39

igår började de snöa, JIppI  

o nu bara vräker de ner snö.


Ida har ja städat lite innan man åker hem, hatar o komma hem o se att det är stökigt o disk kvar, nu blir man ju borta kanske en månad om man har tur:) ska vara i Hede och sen i Kristinehamn.


http://www.youtube.com/watch?v=-sowML45FEY&feature=fvw


Gillar den låten med Kelly Clarkson.


Imorrn ska ja börja packa, tjoohoo  

Av Linda - 11 december 2009 19:55

Nu är nästan alla julklapparna inhandlade, var till Ullared igår eftermiddag, var inte så mkt folk som ja trodde, ska kanske hädanefter åka in på eftermiddagarna, de kändes lugnare än vanligt, då man knappt kommer fram o får vänta o blir irriterad på allt folk, men nu kunde man gå lugnt o titta o koncentrera sig på de man ska handla.

Plånboken ligger tyvärr på minus nånting, får se hur ja klarar julen,bara ja kommer upp till Hede så  


Nu blir de snart Idol o ja hejjar på Calle, Erik är självklart jätteduktig oxå men ja hejjar på Calle, Erik kommer nog o lyckas på ett eller annat sätt har jag en känsla av.


Den 17 dec åker ja hemåt, åker til Kristinehamn först o mellanlandar sedan vidare upp mot Hede på fredagen, hoppas ni har mkt mkt snö då  



hej hej så länge, hoppas ni får en trevlig helg gott folk.


Av Linda - 9 december 2009 23:37

Nyss kikat klart på I Hennes Skor.


Tycker faktiskt den är rätt bra o charmig.

Dikten i filmen tycker ja speicellt om.


Hört att folk gett dåligt betyg o inte tycker om den, men de betyder ju inte ja måste tycka så också:P


 

Av Linda - 6 december 2009 13:50

Nu är de 2 advent, redan, snart jul   







http://www.youtube.com/watch?v=KVF-1tvaruI









Ikväll blir de Home Alone 1 och glögg o pepparkakor o lussebulle som vi fick av Johans mamma förra veckan  


har ljusstaken på i rummen o julstjärnen, sen drar man för draperiet/persienerna o tänker snö snö,   


Av Linda - 5 december 2009 16:13

Tack så mycket kära bror för hjälpen med min gåta.



Filmen heter RAD och är ifrån 1986.


Av nån konstig anledning kan ja inte kopiera in länken, men gå in på youtube.com och sök på Rad trailer så kan ni se vad de var för film jag menade  


Flera filmer som jag vill se men som inte finns längre.


Now and Then

Shag

Vildängel


och nu denna RAD men Pär sa att vi ska ha den på VHS nånstans uppe i åsen, kanske får ta en tur dit när ja är hemma o se om ja hittar den, blev så sugen på o se den igen   



Få se om de är fler filmer som jag behöver hjälp med längre fram  







Av Linda - 5 december 2009 15:09

Nu efterlyser ja en film, som jag inte har den blekaste aning om vad den heter, har bara ett svagt minne sen ja va mindre, mindes att den va väldigt bra iaf.


Så nu gäller de för er alla som läser min blogg, att hjälpa mig:))



Filmen är gjord 80 eller tidigt 90-tal.

Filmen handlar om nånting med cykeltävling att göra, tricks man gör med cyklar, minns ett gäng ungdomar som ska vara med i tävlingen, dom går i skolan har jag för mig, vid sidan av är de några i gruppen, en kille och hans lillasyster som kör ut tidningar med sina mountinbikes, den kille träffar även en tjej som han blir väldigt intresserad av , minns ett senarium när dom två är ute o cyklar och får känslor för varandra, dom cyklar vid nåt industriområde, har ett svagt minne att dom typ badar, sedan minns jag ett senarium när gänget umgås med andra på en krog eller liknande där dom visar upp sina tricks med cyklarna, man får se i slowmotion hur dom gär tricksen med cyklarna, minns de va 80-tals musik i bakgrunden, är nästan 100 % på att Bonnie Tylers låt Holding Out For A Hero är med i filmen, minns även en kraftig flintskallig man i kostym, tror han jobbade med cykeltävling, tror han var med i juryn, tror nån försöker förstöra för nån i gänget i tävlingen, typ lägger ut en pinne i vägen, tävlingen utspelar sig i skogen eller i närheten av skogen, dom cyklar i terräng, tror inte alla i gänget är med i tävlingen, bara några st men iallfall killen och tjejen som jag nämnt, minns även en konkurrent till dom som ska vara med i tävlingen, som oxå intresserar sig för tjejen som jag nämnt.


Minns inte om de va nån speciell kändis med i filmen, men de kan de nog ha varit, tror den där kraftiga flintskalliga mannen i kostym som ja nämnt att han va nån form av kändis.


Det är i princip allt jag minns av filmen, minns jag o syrran såg den, kanske mina bröder såg den oxå, men så jobbigt när man inte kommer på vad filmen heter, igår satt jag o Johan nästan en timme o försökte hitta på ledtrådar till filmen,  hittade flera filmeer om cykeltävlingat men ingen stämde in, är iallafall mountinbikes med i filmen, inte såna här cyklar med runda styren som man hade förr.


Skulle bli väldigt glad om nån har nån ide om vad det är för film.


Vet att väldigt många okända o kända(släkt,vänner) läser min blogg, så tycker nån borde ha nån liten humm om vad ja menar:))



Ovido - Quiz & Flashcards