Alla inlägg under november 2007

Av Linda - 28 november 2007 15:04

precis, eller??


När jag var hemma en vecka, de var nåt som jag alltid gjorde, frös, fryser konstalt, varför? de vet jag tyvärr inte, när jag sover har jag flera täcken ibland, när jag går ute har jag halsduk o vantar, men ändå ja fryser, brukar va rätt frusen av mig så, nåt som tyävrr inte försvinner ju gamlare man blir, de liksom följer med, hmm.

 O hur kommer de sig att man fryser så mkt om sin näsa? gör också de hela tiden, ska nog uppfinna en näsvärmare, eller nåt liknande?!


Var på Willys o Rusta igår o köpte mina allra snyggaste örhängen och halsband på Rusta, en mörk kedja med två stjärnor på, örhängena var så de hängde ner en liten kedja o där nere hände de två småa stjärnor, såå snygga.

Men lyckas man hitta nåt så tappar man nåt, när vi kom hem hade mina vantar försvunnit, ja vet inte om dom rymde eller om dom gick vilse, men dom hittade inte hem=(

köpte dom i sthlm förut o de var också ett lyckat köp, ska försöka hitta ett par likadana i helgen när vi ska te Karlstad, jag är fenominal på att tappa bort saker, lika så att glömma saker i huvudet.

ursurs..




Har kommit på att jag har fått räksjukan, eller hur jag ska uttrycka de, de hela började med när vi var på Kryssning, käkade räkor kanske 3-4 gånger under den resan, räksmörgås, räksallad,BLT, hmm.

O sedan när ja kom hem jo då blev de räkröra med pasta..

Sedan dess har jag nån gång under veckan käkat räkor av nåt slag, är inte på smällen om ni tror de men bara sugen på räkor, vet inte om min kropp kanske har fått för lite räkor så den måste samla på sig, eller något:))*hehe*


Något annat som jag också är beroende av är läpsyl, choklad,juice, min armklocka och min mobiltelefon, men de kanske inte går att äta sådär jätte bra, har dock inte försökt, tror inte ja ska de heller.


Snart kommer julen oxå, vad önskar jag mig då,,blir så svårt när man blir äldre tycker jag urs.

Pengar och en digitalkamera, o lite kläder o nödvändiga saker som tex, gardiner/påslakanset/handdukar, hittade jättesnygga på Dollar, men kanske köper senare när ja kommer hem, har nån julklapp till jag måste köpa.


Kom nån liten snöflis idag, men sen började de regna o man hann inte ens njuta av den lilla snön som kom, snön hemma var efterlängtad iaf kan jag lova:)


Längtar till julen, får se vad som händer då, inget planerat ännu bara kanske..







Av Linda - 27 november 2007 12:30

ja då var man hemma igen i vardagen igen, tog sovmorgon idag såå gött, kände att det behövdes.


Helgen bjöd på trevligheter.

Först skjusade Madde in mig te Sveg, drog te Dollar en sväng, handla lite julklappar igen o lite plockplock.


fredagen blev de käka jumbopizza som man tydligen måste vara 5-6 personer till, hur stor pizza som helst, o god:) dricka lite vin till de så blir de kalas:) de var jag o majsan o Emelie som hade de lite trevligt, efter lite mer alkohol i kroppen så började Emelie sjunga kareoke för sig själv medans ja o majsan sminkade oss o bytte kläder för triljonede gången:P blir väl så när man är tjej o har lite i kroppen, var meningen att vi bara skulle va hemma, så blev inte fallet för oss, drog te knuten o drack lite till, träffade gamla bekanta, alltid trevligt, sedan drog Emelie på sin efterfest o majsan på sin o jag drog iväg på en annan efterfest, kul kul, men har för mig att ja va lite berusad o kanske lite odrädlig så ja ber om ursäkt om jag var de:)*hehi* vilket jag inte minns, men kanske blir så när man kommer hem kl 5 på morgonen också.

Tycker om att gå på efterfest, men brukar alltid vara en torris o gå hem efter fem minuter fast så blev de inte nu dock.

Lördagen blev de rätt lugnt, till en början,vaknade vid 11 tror jag, o var fortfarande full, eller ja va inte nykter iaf, sedan fick vi besök av bröderna, Madde,Tindra,Nora o Jonas, de va skojj me lite besök, dom bestämde sig för att köpa jumobopizza för dom vart väl frestad när dom såg våran sen gårdagen som de vart mkt kvar av, men de gick åt snabbt dan efter :))

Drog te Dollar igen en sväng, hitta en ny mössa, lite småplock:)

Sedan på kvällskvisten hade jag gjort Nachopaj o sallad som vi tre tjejer mumsade i oss o lite vin/cider på de så blir de great:) fast memlan ville vara nykter, o de va förstårligt, hade ju varit te stan under dagen o knappt sovit så. drog efter ett tag på födesedagskalas hos Emma o Tomas, de va trevligt, lyckades bli lite snurrig i huvudet igen, de var också en trevlig kväll, men lyckades blanda mina drinkar lite konstigt, först te middan, vin sedan 1jägergrogg sedan 1whishkygrogg som smaka pyton BTW, sedan 1vanlig grogg o sedan cider, sedan väl på festen blev de bål o cider igen, låter som jag vart lite väl full kanske men de blev jag faktiskt inte, tog de rätt lugtn , va hemma före 2 iaf.


O på söndagen åkte jag hem, först vänta 1 timme ute i kylan på lastbilen sedan vänta i Blge på tåg o sedan vänta 1 timme till i Örebro på buss vidare hemåt, väl hemma kändes de gött o va hemma o mysa o gosa med kissemissarna, men började känna mig lite konstig, o då kom ja umdfund med att jag inte var helt stabil än efter helgen, de tar väl om man ska dricka två dar i rad o inte hinna återhämta sig.


Gud vilken jobbig blogg de blev nu kände jag, hoppas det går bra att läsa. ni fär gärna klaga i kommentera då:) hehe, ännu en anledning till att skriva där:)


Hmm, jobbade igår, de gick faktiskt bra, fick jobba själv igen, man får ta de i sin egen takt o de e skönt.

Idag blev de sovmorgon o ska snart börja tvätta o sedan dra te karlstad o handla lite mat, har betalat lite räkningar o busat me kissemissarna, dom hade saknat mig:) Johan oxå;)








Av Linda - 21 november 2007 16:23

Japp nu har ja fixat bloggen åter igen, blev lite mer färger nu, men bilden får ja fixa senare..

Lyssnar på lite Fergie  o fryser, har frysit sen jag kom hem,urs urs dagarna går så fort här oxå:( trist


Åker till Sveg imorrn, åker med Madde o Tindrisen.

Ska antadligen tvätta åt marie o, hon ska ju jobba så.


Fredagen vet ja inte vad som händer, ska iaf dricka lite, de vet jag iaf

O på söndag åker jag hem, ska bli skönt o komma hem, men ändå inte, kul när man väl kommer hem tycker jag, men saknar dom där nere o



Av Linda - 20 november 2007 22:59

Nu är jag hemma i Härliga Härjedalen en sväng.


Kom i söndags kväll med pappa och majsan då dom hade varit nere över helgen för pappa skulle få en dator av faster, som dom åkte hit med. blalbla bla bla jjaja..


Var nån månad sen man var hemma, men nu när man kommer hem känns de lite som att -jaha här har jag bott förut, man kommer in i hallen o ser sig omkring o känner inte riktigt igen sig o tänker, såg de ut såhär sist jag var hemma? luktade de såhär sist? man känner sig lite som en främling i sitt eget barndomshem, men efter nån timme o när man gjort sig hemmastadd  o sitter o fikar så kommer allting tillbaka, då minns man, och saknar den tiden, mest av allt så saknar jag nog Rex som alltid kom till en o mjauande o gosade, brukade alltid kolla i rummena o leta efter han, men gör man det nu så känns det bara konstigt, kan komma av mig i ren reflex att vilja göra de, men inte göra de, saknar även tiden då man inte hade någonting att bry sig i, tex, räkningar, egen lgh, handla mat,betala skatt mm, men de känns ändå fritt på något vis att kunna gör allt de där nu, även om det inte är de roligaste för tillfället:)


Jajja, tiderna förändras, jo visst gör dom de, men till de bättre eller sämre? saknar julen då man var liten, vad händer i jul då?? ingen anig, ingen som verkar veta något. o ännu värre när man fyller år, den kan man radera ut totalt tycker jag, -jaha så du fyller år idag, ja men grattis då typ.


Själv tycker jag om julen och att fylla år, men känns som alla glömmer bort det när man blir äldre på något vis, glömmer bort hela vitsen med att fylla år, tårta o ballonger o presenter o den glada stämningen, o julafton, ja den är helt okej, då är man iaf samlade allihopa, o kan glädjas åt sina egna barn som man får eller fått eller ja, för min del blir de brorsdöttrarna:)) som får massor av julklappar o blir så förväntansfull när tomten kommer:) denna jul vet ja dock inte, önska man kunde hålla ihop iaf:)



Bara tagit det lugtn sen jag kom hem, var barnvakt idag åt lilla Tindrisen, såå go o sprallig i bena nu:) är väl den åldern nu, känns iaf att de tar på krafterna att vara barnvakt o bara leka o leka o leka, vill inte ens sätta mig in i tanken på att vara mamma o göra allt sånt där dygnet runt, lite för tidigt än tycker jag, urs men det är inge fel med de, är tiden inne så är den,  själv känner jag att ja har endel som jag vill uppnå innan, men inget som jag vill dela med mig än iaf:)*hehe*


Åker till Sveg på torsdag, ska vara lite me Majsan innan ja drar vidare neråt.

se hur hon bor o umgås lite o kanske ta ett glas eller två:P eller tre:P jaja..


hmm, vill ändra bloggens utseende lite mera oxå, har tröttnat på de grååa nu, få se om ja har orken o lusten till de imorrn kanske, men de tar sån tid o hålla på o fixa o ändra o styra, blääÄä


 

Ska nog hoppa i sängen nu kanske, men lite trist o sova själv, inte ofta man gör de nu, så när man väl gör de så blir de kallt o tomt urs, då längtar man ner direkt;)



Jajja bye bye äppelpaj då...








Av Linda - 13 november 2007 15:20

jag ser det snöar, jag ser det snöar, jga ser det snöar bla bla bla bla


ja nu är snön äntligen här, men känns inte lika kul som när jag saknade den.


kanske är snön hemma som man saknar.


Trött.




******




Nu ska vi snart hoppa i säng, ska bara skriva en rad.


Kikade på chocolat ikväll, köpte lite choklad o kröp ner framför tv, tog ett glas vin o o bara tog de lugtn, tycker så mkt om den filmen, för er som inte sett den, se den. :)






Av Linda - 10 november 2007 15:41

Japp idag är de lördag och nya tag.



 


Såg den igår, rolig och väldigt glad film, John Travolta som tjej funkade faktiskt:) han var väldigt duktig och trovärdig:) dansa kunde han också.









Av Linda - 9 november 2007 22:42

Tyvärr så har jag blivit en idol freak.


Men nu känner jag att jag kan sluta titta för nu åkte min favorit ut .


Kan bara säga, hur i h*vete tänker svenska folket? Faan h*vete faan


När han och Mattias stod där så tänkte jag nu åker Mattias för det kändes väldigt självklart, han är ju en Erik kopia o rösten räcker inte ända fram tycker jag..


Jävligt besviken, första gången jag blev besviken på svenska folket och som jag reagerar starkt över bara ett tv program.


Lyssna själv o säg vad ni tycker.

http://www.youtube.com/watch?v=v1467ZyTBIM

http://www.youtube.com/watch?v=HJCwJJbkDV8

*****



Har en oro i kroppen som inte vill vandra vidare.




Av Linda - 8 november 2007 16:19

Idag har jag städat, skurat golvet o fixat lite, varit iväg te Apoteket o hämtat ut ny astmaspray o ytterligare en nässpray :P


O nu sitter jag här, hunnit sett nå avsnitt av "Sex and the city" oxå,



Annars då, jo de regnar o de e sååå kul, or not.


Tankarna lyckas alltid virra iväg nån annan stans.


Har fixat fram ett fars -dag kort oxå o nån trisslott som ja ska skicka imorrn, o på lördag så kommer det ett blommogram tillomed, riktigt generös i år, syrran är me på de oxå, trist att man inte kan vara där själv o gratta, vill ju visa att man bryr sig iaf:)


Även fast man är släkt o familj allt sånt där bla bla så ska man ju kunna visa att man bryr sig, fast det är väl kanske något som vi alltid varit dåliga på i våran familj, o nu när man bor lite längre bort gör ju inte saken bättre, o då försöker jag iaf visa att jag bryr mig genom att skicka grattiskort o mor/fars dag kort etc, det tycker jag sänder en tanke bort iaf att man bryr sig, men kanske inte visar de:)





BLäÄÄ så länge.


Ovido - Quiz & Flashcards