Direktlänk till inlägg 20 november 2007

främling hemma??!!

Av Linda - 20 november 2007 22:59

Nu är jag hemma i Härliga Härjedalen en sväng.


Kom i söndags kväll med pappa och majsan då dom hade varit nere över helgen för pappa skulle få en dator av faster, som dom åkte hit med. blalbla bla bla jjaja..


Var nån månad sen man var hemma, men nu när man kommer hem känns de lite som att -jaha här har jag bott förut, man kommer in i hallen o ser sig omkring o känner inte riktigt igen sig o tänker, såg de ut såhär sist jag var hemma? luktade de såhär sist? man känner sig lite som en främling i sitt eget barndomshem, men efter nån timme o när man gjort sig hemmastadd  o sitter o fikar så kommer allting tillbaka, då minns man, och saknar den tiden, mest av allt så saknar jag nog Rex som alltid kom till en o mjauande o gosade, brukade alltid kolla i rummena o leta efter han, men gör man det nu så känns det bara konstigt, kan komma av mig i ren reflex att vilja göra de, men inte göra de, saknar även tiden då man inte hade någonting att bry sig i, tex, räkningar, egen lgh, handla mat,betala skatt mm, men de känns ändå fritt på något vis att kunna gör allt de där nu, även om det inte är de roligaste för tillfället:)


Jajja, tiderna förändras, jo visst gör dom de, men till de bättre eller sämre? saknar julen då man var liten, vad händer i jul då?? ingen anig, ingen som verkar veta något. o ännu värre när man fyller år, den kan man radera ut totalt tycker jag, -jaha så du fyller år idag, ja men grattis då typ.


Själv tycker jag om julen och att fylla år, men känns som alla glömmer bort det när man blir äldre på något vis, glömmer bort hela vitsen med att fylla år, tårta o ballonger o presenter o den glada stämningen, o julafton, ja den är helt okej, då är man iaf samlade allihopa, o kan glädjas åt sina egna barn som man får eller fått eller ja, för min del blir de brorsdöttrarna:)) som får massor av julklappar o blir så förväntansfull när tomten kommer:) denna jul vet ja dock inte, önska man kunde hålla ihop iaf:)



Bara tagit det lugtn sen jag kom hem, var barnvakt idag åt lilla Tindrisen, såå go o sprallig i bena nu:) är väl den åldern nu, känns iaf att de tar på krafterna att vara barnvakt o bara leka o leka o leka, vill inte ens sätta mig in i tanken på att vara mamma o göra allt sånt där dygnet runt, lite för tidigt än tycker jag, urs men det är inge fel med de, är tiden inne så är den,  själv känner jag att ja har endel som jag vill uppnå innan, men inget som jag vill dela med mig än iaf:)*hehe*


Åker till Sveg på torsdag, ska vara lite me Majsan innan ja drar vidare neråt.

se hur hon bor o umgås lite o kanske ta ett glas eller två:P eller tre:P jaja..


hmm, vill ändra bloggens utseende lite mera oxå, har tröttnat på de grååa nu, få se om ja har orken o lusten till de imorrn kanske, men de tar sån tid o hålla på o fixa o ändra o styra, blääÄä


 

Ska nog hoppa i sängen nu kanske, men lite trist o sova själv, inte ofta man gör de nu, så när man väl gör de så blir de kallt o tomt urs, då längtar man ner direkt;)



Jajja bye bye äppelpaj då...








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 14 december 2012 11:12

gaaaah nu längtar ja tills nästa fredag, inte till o jobba men till att åka hemåt, åker till kristinehamn, sedan lördags åker jag vidare mot Hede själv.   varit uppe sedan 9 imorse, åkte iväg o handla lite smink och lite julklappar, varför måste ...

Av Linda - 12 december 2012 10:15

Drömmar, jag älskar att drömma, mina drömmer ser jag som filmer, äventyrliga, drama, action det händer så mycket i dom. Inatt eller imorse drömde ja en riktigt äventyrs film, drömde att jag hade en dotter, jag var jagad av några som ja...

Av Linda - 12 december 2012 10:11

Av Linda - 30 november 2012 12:53

btw. im back. :)

Av Linda - 30 november 2012 12:52

älskar denna låt med Darin

Ovido - Quiz & Flashcards